Třetí oko – co podporuje jeho aktivitu, co naopak škodí a meditační praxe.

Třetí oko – co podporuje jeho aktivitu, co naopak škodí a meditační praxe.

Rozviňte svoji schopnost intuice.

Epifýza neboli šišinka je malé tělísko o rozměrech cca 8-10 mm × 6-7 mm, je součástí mezimozku. Je umístěna v úrovni čela kousek nad středy mezi obočími ve středu hlavy. Mnohé přírodní národy šišinku nazývají domovem ducha, neboli třetím okem.

Epifýza produkuje důležité hormony především melatonim, který ovlivňuje spánek, bdění a činnost pohlavních žláz. Melatonim je produkován během tmy, takže způsobuje u člověka ve večerních hodinách nutkání ke spánku a celkové regeneraci těla. Nedostatek hormonu melatoninu způsobuje u člověka nespavost. Schopnost tvorby melatoninu se s postupujícím věkem u člověka snižuje. Je vědecky dokázáno, že u lidí, kteří se nachází ve stavu meditace vytváří šišinka větší množství tohoto hormonu. Schopnost tvorby melatoninu se s postupujícím věkem snižuje. Dostatek hormonu melatoninu zpomaluje stárnutí, proto se mu také říká hormon mladí.

Třetí oko se také popisuje jako šestá čakra.

Šestá čakra je sídlem čisté vůle, nezatížené touhou nebo očekáváním výsledků. Rodí se zde čistá blaženost.

Aktivace třetího oka je probuzení a otevření schopností tohoto centra. Intuici si také můžete představit jako zbystření svých smyslů. Intuice k vám promlouvá prostřednictvím vašich smyslů. A vy si toho najednou začněte být vědomi. Někdo vnímá intuici nejsilněji přes pocity, pak mluvíme o jasnocítění. Jiný člověk například vidí obrazy, pak mluvíme o jasnovidění.  Další člověk prostřednictvím sluchu, nebo hmatu, chuti, čichu. Až si uvědomíte, jak právě k vám intuice promlouvá, naučíte postupně vnímat intuici častěji a častěji. Získáte a zesílíte schopnost správně se rozhodnout a také bezpečně rozeznat situace, které jsou pro vás životu nebezpečné. Zároveň vás bude bavit si se znovu objevenou schopností hrát a užívat si

Pokud rozvinete svojí schopnost intuice, budete efektivněji reagovat na situace kolem sebe, zlepší se vaše mezilidské i partnerské vztahy a vaše psychika na tom bude celkově mnohem lépe.

Metod jak aktivovat třetí oko je mnoho. Vyzkoušejte co vám bude nejlépe vyhovovat a nebo se zkuste pro jednu meditaci rozhodnout intuitivně. Vybranou meditaci praktikujte 21 dní za sebou, tak bude mít meditace šanci ukázat vám svůj hluboký poklad.

Co ovlivňuje šišinku, co na ní působí příznivě, jak aktivovat třetí oko :

  • Mohendžodáro. Mohendžodáro harmonizuje hormonální systém, podporuje zdraví vaječníků, štítné žlázy a Epifýzy.
    (více o Mohendžodáro se dočtete zde )
  • Spánek v úplné tmě. Šišinka dostává doslova regenerační koupel v noci mezi 2 a 4 hodinou.
  • Meditace v úplné tmě. ( 20 minut)
    Zajistěte si úplnou tmu, zcela zatemněte okna a ubezpečte se, že vás nebude nikdo rušit. Sedněte si do meditační pozice a vnímejte prázdnotu kolem. Vnímejte jak tma vstupuje do vás a vy do ní. Je to pozitivní temnota. Jakmile zažijete, že temnota do vás vstoupí, budete naplněni. Toto bytí ve tmě vás zbaví negativní temnoty. Praktikujte před spaním, meditace bude mít tak šanci doznívat ve vás po celou noc.
  • Meditace na světlo – pohled do plamene svíčky. ( 20 minut)
    Dobře vyvětrejte místnost, zatemněte okna, v místnosti by neměl být jiný zdroj světla než vaše svíčka. Svíčku, nejlépe dlouhou štíhlou, postavte před sebe a sedněte si do meditační pozice. Dívejte se upřeně do plamene svíčky a klidně dýchejte. Vnímejte jak se probouzí vnitřní plamen ve vás. Zkuste nemrkat a postupně přenést svoji pozornost od očí do středu čela. Mějte pocit, že se díváte svým třetím okem.
    Meditace probouzí aktivitu třetího oka a zároveň váš vnitřní plamen. Kdykoli si během dne na prožitek z meditace vzpomenete, můžete se propojit se svým vnitřním plamenem. Budete tím posilovat sebe, svojí zářivost, svojí touhu tvořit, svojí schopnost hořet pro svůj životní příběh.
  • Meditace v přírodě  – Staň se pozorovatelem. ( 20 minut)
    Tato meditace výrazně podporuje jasnozřivost, schopnost vcítit se a podpořit své dary intuice. Tato metoda je základem pro jakoukoliv práci aktivující naše duševní schopnosti. Začněte s rostlinami, protože jsou citlivé a hluboce propojené se světem přírody.
    Najděte si strom, keř nebo květinu, sedněte si před něj či před ní a staňte se rostlinou tak, že se na ní díváte měkkým přijímajícím zrakem. Buď se naprosto v té rostlině ztratíte, nebo vás rostlina prostoupí.
    Na konci meditace nezapomeňte rostlině poděkovat.
    Tato meditace je základním kamenem pro mimosmyslovou citlivost.
  • Meditace – pohled do zrcadla ( od 15 minut výše)
    Je pokročilejší technika pro ty z vás, kteří mají hlubší duchovní poznatky a rozumí vlastní psychice.
    Sedněte si do uvolněné meditační pozice a měkkým přijímajícím pohledem se dívejte do zrcadla na oblast svého třetího oka – doprostřed čela, jen kousek nad obočím.
    Po nějaké době se vaše tvář začne proměňovat, až se nakonec rozplyne do ztracena. Může k vám promlouvat vaše podvědomí, můžete zažít obrazy z nedávné i velice vzdálené minulosti. Tento okamžik je stav, kdy můžete vstoupit hluboko do svého podvědomí. Nechte své vzpomínky prostoupit světlem , s láskou je obejměte, poděkuje za zkušenost a propusťte je.
    Spojte se se svojí nekonečností v centru třetího oka.
    Dovolte si cítit, že každá situace má nekonečně mnoho řešení a že zázraky se dějí.
    Váš život je zázrak a vy jste jedineční, každý z vás.

Dále doporučuji tyto ucelené meditace:
( „Těmito meditacemi provádím ženy na pořádaných seberozvojových kurzech.“ )

  • Gourishankar  – Osho
  • Mahamudra     – Ma Ananda Sarita

Co šišince škodí :

  • Světlo v noci
    Jsme obklopeni světelným smogem. Podíváte-li se z ptačí perspektivy na obydlené oblasti, tyto v noci září. Světla z mnoha zdrojů (pouliční osvětlení, světla výkladů, svítící auta …) skrze okna, vstupují do našich prostor, kde v noci spíme. Zatemnění je často  nedostatečné. Pokuste se co nejlépe zatemnit, nebo alespoň zakrýt očí pomocí klapek na oči. Spánek v dokonalé tmě přispívá k regeneraci nejen šišinky ale celého těla.
  • Elektromagnetický smog neboli elektromagnetické znečištění
    Elektromagnetický smog je všude kolem nás. V dnešní technologické době je komplikované se mu bránit. Nicméně můžete alespoň omezit jeho množství svým způsobem použití některých přístrojů. Například :
    – při telefonování omezte přikládání telefonu k uchu (hlavě) používejte hlasitý odposlech nebo drátová sluchátka
    – vypínejte mobil na noc
    – vypínejte na noc domácí wifi
  • Nedostatek denního světla ve dne.
    Choďte na denní světlo, jak jen je to možné, čas strávený během pracovní doby v uzavřených prostorách při umělém osvětlení šišince neprospívá.
  • Zvýšené dávky fluóru a rtuti
    Můžete např. vyzkoušet zubní pastu bez fluóru.

S láskou
Rani Radka Sochorová
www.mezi-tony.cz